
Το μεγάλο κεφάλαιο της ασφάλειας των μεταφορών στην Κρήτη άνοιξε χθες το τμήμα Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου, όπου αναδείχτηκε η αδήριτη ανάγκη της ποιοτικής αναβάθμισης τους με οικονομικούς πόρους, στελέχη και σύγχρονη τεχνολογική οργάνωση αφού όπως ξεκαθαρίστηκε κανένας θάνατος στο μεταφορικό σύστημα δεν μπορεί να είναι αποδεκτός.
Το κρίσιμο αυτό ζήτημα αναπτύχθηκε σε τρία διαφορετικά επίπεδα και συγκεκριμένα σε σχέση με τις αερομεταφορές, στις μετακινήσεις με πλοία και σε σχέση με την οδική συγκοινωνία, όπου ξεκαθαρίστηκε ότι η ασφάλεια των μεταφορών για να ενισχυθεί θα πρέπει να γίνει προτεραιότητα πρώτιστα πολιτικού χαρακτήρα σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.
Σε σχετική εισήγηση του «open TΕΕ», αναφέρεται ότι στο οδικό δίκτυο της Κρήτης μόνο για το 2022, καταγράφηκαν 56 οι νεκροί από τροχαία αριθμός ισοδύναμος πληθυσμιακά, με ένα χωριό όπως την Αχλάδα.
Για το κρίσιμο αυτό θέμα τονίσθηκε ότι παράλληλα με τη δημιουργία του Βόρειου Οδικού Άξονα και την αναβάθμιση των συνδέσεων του ειδικά αυτών που αφορούν τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές ζώνες όπου διακινούνται εμπορεύματα, (ΒΙΠΕ Ηρακλείου, ΒΙΟΠΑ Φοινικιάς, ΒΙΟΠΑ Αγ. Νικολάου και άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις στο Ηράκλειο και στο Λασίθι) προτάθηκε η δημιουργία παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που αφορά σε ένα διαδικτυακό εργαλείο, όπου θα παρουσιάζονται σε ειδικό χάρτη με τη βοήθεια συστημάτων γεωγραφικών πληροφοριών τα σημεία των τροχαίων συμβάντων.
(στο οδικό δίκτυο της Κρήτης μόνο για το 2022, καταγράφηκαν 56 οι νεκροί από τροχαία αριθμός ισοδύναμος πληθυσμιακά, με ένα χωριό όπως η Αχλάδα)
Ο χρήστης θα μπορεί να δει αφενός που συγκεντρώνονται τα περισσότερα τροχαία, ποιες είναι οι θέσεις των σοβαρών και θανατηφόρων, ποια είναι τα ανάλογα έργα υποδομών που γίνονται στα σημεία ή προβλέπονται σε μελλοντική βάση και πολλές άλλες πληροφορίες και την ανάδειξη ζητημάτων που αφορούν την οδική ασφάλεια.
Παράλληλα προτάθηκε να αναθεωρηθεί πλήρως ο ρόλος της αστυνόμευσης αναφορικά με τη θέση της στο σύστημα της οδικής ασφάλειας και να επικεντρωθεί σε θέσεις όπου παρατηρούνται τροχαία συμβάντα, σε κέντρα διασκέδασης καθώς και σε κρίσιμα σημεία εντός των πόλεων που ενισχύουν την επισφάλεια στην κυκλοφορία των ευάλωτων χρηστών.
Μέτρα ασφάλειας στις αερομεταφορές
Σε ό,τι αφορά στις αερομεταφορές, τα βασικά προβλήματα σχετικά με την ασφάλεια, εντοπίστηκαν κυρίως σε επίπεδο στελέχωσης προσωπικού της ΥΠΑ, στην συντήρηση συστημάτων αλλά και αναβάθμιση συστημάτων με νέες τεχνολογίες και στη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών αεροδρομίων και ελικοδρομίων. Η ανάγκη συντήρησης ή και αναβάθμισης των υποδομών, καταδεικνύεται και από το γεγονός της πρόσφατης πλημμύρας του Οκτωβρίου του 2022 στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης» που καθήλωσε τα δρομολόγια και παρουσίασε εικόνες που δεν τιμούν κανένα για το 2ο σε πτήσεις αεροδρόμιο της χώρας.
Επίσης περιμετρικά αλλά και εσωτερικά του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης», στον οδικό χώρο παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση ελλιπείς
διαγραμμίσεις, προβληματικά πεζοδρόμια και πλημμελής έλεγχος των παράνομων κινήσεων. Αντί της εξεύρεσης λύσης για τον χώρο στάθμευσης επιλέγεται η τυπική εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με την τιμωρία των όσων σταθμεύουν σε θέσεις όπου σύμφωνα με την κατακόρυφη σήμανση απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση.
Καμπανάκι για τις θαλάσσιες μεταφορές
Στις θαλάσσιες μεταφορές και τις λιμενικές υποδομές, προβλήματα ασφάλειας εντοπίζονται τόσο στα κύρια λιμάνια (Ηρακλείου, Αγ. Νικολάου) όσο και σε τοπικής σημασίας λιμάνια (Χερσόνησος, Μάλια, Τσούτσουρα, Άρβης, Σητείας, Ελούντας κ.α.). ‘Όπως αναφέρεται στην εισήγηση του «open TΕΕ», εμφανή είναι τα σημάδια ελλιπούς συντήρησης, ενώ σε πολλά λιμάνια παρατηρούνται προσαμμώσεις, που οδηγούν είτε σε υπολειτουργούσες υποδομές είτε σε δραματική μείωση της μεταφορικής τους ικανότητας. Παράλληλα ο έλεγχος φορτίων, μετακινήσεων και διαδρομών γίνεται κατά κανόνα σε όλους τους λιμένες (ίσως πλην του Ηρακλείου) με παραδοσιακό τρόπο, χωρίς χρήση τεχνολογίας.
Εντός της ζώνης τους κυριαρχεί αναρχία κίνησης για πεζούς και οχήματα και δη βαρέα οχήματα που μεταφέρουν πολλές φορές επικίνδυνα φορτία. Είναι απαραίτητη η βελτίωση συνθηκών εσωτερικής κυκλοφορίας στους προβλήτες που εξυπηρετούν την κρουαζιέρα αλλά και το διαμετακομιστικό εμπόριο. Το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης όριζε ήδη από το 2003 τις ανάγκες αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών, ενώ το επικαιροποιημένο ΠΧΠ (ΦΕΚ 260/ΑΑΠ/8.11.2017) θεσμικά ορίζει πλέον την υποχρέωση και αναγκαιότητα για λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του Λιμένα Ηρακλείου, για αξιοποίηση των Μαρινών, για ανάπτυξη του εμπορευματικού λιμένα στο Τυμπάκι, για ενίσχυση όλων των υφιστάμενων επιβατικών τοπικής εμβέλειας λιμένων αλλά και των εμπορευματικών και μικτής χρήσης.
Εντός της ζώνης λιμένων όλων των λιμένων και καταφυγίων τοπικής εμβέλειας παρατηρείται πλήρης απουσία διαχείρισης, ελέγχου και απόλυτη ελευθερία
κινήσεων τόσο οχημάτων όσο και πεζών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο ρόλος και η σημασία των υποδομών αυτών. Μάλιστα το καλοκαίρι σε πολλούς από αυτούς παρατηρούνται άτομα να κολυμπούν εντός λιμένα, στις εισόδους τους με ουκ ολίγα περιστατικά τραυματισμών και εντάσεων, χωρίς καμία παρουσία υπεύθυνου ελέγχου, ενώ δε λείπουν και οι περιπτώσεις ανήλικων ή μη κατεχόντων των τυπικών προσόντων που ορίζει η νομοθεσία, οδηγών σκαφών.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΒΟΑΚ: Αλλαγές στην κυκλοφορία οχημάτων στο τμήμα Γεωργιούπολης-Πετρέ
Συναγερμός για μαθητές που βρέθηκαν ημιλιπόθυμοι σε τουαλέτα σχολείου στο Ηράκλειο – Πιθανό σενάριο η χρήση άγνωστης ουσίας
Ηράκλειο: «Ψάρευαν» πελάτες για σεξ κοντά σε νηπιαγωγείο – Συνελήφθησαν τρεις γυναίκες
“Καταπέλτης” ο Γρηγόρης Πασπάτης για τα προβλήματα στο Βενιζέλειο – Η λύση Χρυσοχοΐδη «μη βιώσιμη»
Αναγεννάται το Πανεπιστήμιο του 14ου αιώνα στα Αστερούσια
Προτίμησαν την αργία και όχι τα ψώνια!
Λεωφόρος Δημοκρατίας: Παράνομη η κοπή των πεύκων στο 3ο Λύκειο ή απλώς θέμα ερμηνείας;
Κενές παραμένουν οι θέσεις των μελών που αποχώρησαν από τη Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου – Γιατί δεν καλούν τους επιλαχόντες για αναπλήρωση;
«Μαχαίρι» στις δαπάνες και σε είδη πρώτης ανάγκης για έναν στους δύο Έλληνες
Εθελοντική αιμοδοσία, το Σάββατο, στη Λότζια
Ανατροπή με τον καιρό: Έρχεται θερμή εισβολή μετά από την κακοκαιρία στην Κρήτη
Κρήτη | Προσοχή κίνδυνος – Τεράστιοι βράχοι αποκόπηκαν και έπεσαν στο δρόμο
Κρήτη: Ισόβια στον 45χρονο για τη δολοφονία 22χρονου στον Μυλοπόταμο
Κρήτη: Θανατηφόρο τροχαίο στο Ρέθυμνο – Νεκρός ένας 46χρονος
ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπές ρεύματος σε περιοχές της Κρήτης σήμερα Παρασκευή 24 Νοεμβρίου
Στο νοσοκομείο 46χρονος μετά από σοβαρό τροχαίο στο Ρέθυμνο
Νέα βάση ελικοπτέρου ΕΚΑΒ στο Ηράκλειο – Πώς θα εξυπηρετούν τις αεροδιακομιδές και τους ασθενείς
Άνοιξε η πλατφόρμα του προγράμματος «Νταντάδες της Γειτονιάς»
Κρήτη | «Προφανώς και φοβάμαι πολύ! Η οικογένεια μου πούλησε τα πάντα» – Όλα όσα κατέθεσαν μάρτυρες στη δίκη με τις εκβιάσεις και τις τοκογλυφίες
Δολοφονία καρδιολόγου στην Κρήτη- «Έσπασαν» τα ισόβια για τη 43χρονη σύζυγό του
Σοκ στο Ηράκλειο: Μαθητής στο φάσμα του αυτισμού έπεσε θύμα ξυλοδαρμού κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής